luni, 31 august 2009

La început. Gânduri pioase

Ar fi multe de făcut pe net pentru pasiunea noastră comună, arta. Ma gândesc la un blog la care toti care sunt legati de acţiunile mele să poată comunica. Dacă am un cerc de artă la Şcoala din Berzovia, Cercul ,, Mircea Sântimbreanu", apoi un cenaclu literar de elevi, care se numeşte Centrul naţional de Performanţă în literatură- filiala Caraş-Severin, mă gândesc la o societate culturală a celor care sunt legaţi prin fire nevăzute de Berzovia, căreia să-i zicem ,,Doru Popovici" sau ,,,,Berzovia din ochii copiilor". Doar aşa putem să continuăm ceea ce am început.Sunt multe realizări. Iată cercul ,,Mircea Sântimbreanu" a obţinut 50 de premii anul acesta. Centrul de performanţă a obţinut în 6 iunie 5 premii naţionale al elevilor: Ion Rusalin Tânjeleu, Roxana Glăvan, Daciana Cărăbaş de la Şcoala Berzovia şi Nicole Cosma şi Lăcrimioara Bercea de la Caransebeş, din grupul condus cu strălucire de doamna profesoară.... Cum Cristian Daniliuc este deja student la Arte rezultatele lui nu mai sunt cuantificabile acţiunilor mele. Cu strălucire a fost prezent în trei expoziţii colective şi l-am ajutat să organizeze o expoziţie personală. Ana Lienert este acum în postura de a avea o expoziţie personală, după ce a participat la o expoziţie colectivă din Germania. Mai Am în vedere reluarea relaţiilor cu Adalbert Gyuris, Georg Mezenrath, Gerald Dasinger, Emilian Roşculescu, etc... din Germania. Moştenirea literară a predecesorilor nu e deloc folosită, au mai rămas volume de la Cucu M. Murgu, Ioan Cârdu. Primăria de la Berzovia tace... Este ostilă oricăror iniţiative, în schimb pentru echipa de fotbal şcolară cheltuieşte cu nemiluita. Da, domnule, i-am bătut pe cei de la Măureni, dar după câte meciuri. e un proiect cultural, unde nu şi-a găsit loc o activitate de stimulare a creativităţii, montarea unei piese de teatru şi un recital de poezie în grai bănăţean. Noi avem cu ce ne mândri. La Berzovia am organizat o expoziţie în şcoală cu lucrările lui Cristian Daniliuc şi am două gazete de perete în care public performanţele elevilor, care sunt pe primul loc în ţară. Ca număr de premii.Aştept de la hani Wild sa participe şi ea la aceste dezbateri. A murit Viorel Grozav, vărul meu, care ducea o viaţă de poet vagabond, deşi era foarte bogat. Sculptorul Comisarschi a făcut 5 busturi din ghips ale lui Ion Chichere, pe care nimeni nu vrea să le toarne în metal. Organizaţia francofonă din Fizeş şi-a schimbat componenţa.Nu prea au auyit nici ei bine, dar acum nici atât. M-aş bucura să răspundeţi. Pe săptămîna viitoare... Scrieţi şi voi ideile voastre. Racolaţi prietenii care iubesc România, Banatul, Berzovia, acţiunile lui Călin Chincea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu